Hiperwentylacja a objawy towarzyszące.

Usiądź wygodnie i policz ilość swoich oddechów na minutę. Jeśli oddychasz szybciej niż 12-14 razy ten wpis jest dla ciebie.

Jeżeli dodatkowo:
*często brakuje ci tchu, męczy cię suchy kaszel czy masz objawy astmy nie potwierdzone badaniami, chrapiesz i wzdychasz, nawykowo oddychasz przez usta;
* masz trudności ze snem czy koncentracją, wahania nastroju;
* niestabilne ciśnienie krwi, bóle zamostkowe, zmiany EKG nie spowodowane chorobą serca;
*szybko się męczysz, doświadczasz bólu mięśniowego, ograniczenia ruchomości czy wzmożonego napięcia mięśni;
* doświadczasz zawrotów czy bólu głowy;
* cierpisz na refluks, zgagę, masz problemy z perystaltyką jelit.


Widzisz to u siebie?
W celu ustalenia co i jak poprawić w tej najważniejszej dla życia kwestii jaką jest oddech skonsultuj się z fizjoterapeutą by wspólnie poddać go analizie.
Jednakoż dla wszystkich zainteresowanych budowaniem swojego zdrowia rekomenduję ćwiczenie oddech 360stopni, mające za zadanie uruchomienie pełnego zakresu pracy przepony.

Ćwiczenie:
Siadamy wygodnie na krześle, układamy jedną rękę tuż poniżej mostka, a drugą na plecach tuż poniżej żeber. Wykonujemy wdech nosem kierując powietrze w dół klatki piersiowej, pomiędzy ułożone ręce szczególnie w kierunku ręki na plecach. Ważne nie wypychamy brzucha, staramy się rozeprzeć plecy i boki.
Wydech wykonujemy dłuuuugi przez dzióbek z ust.
Fajnie jest powtórzyć ćwiczenie 5 razy a potem zmienić ręce.